Ügyfélhívó rendszerek

A 90-es éveket megelőzően a hazai gazdaságot a hiánygazdálkodás jellemezte, ezért a sorban állás a lakosság mindennapos „tevékenysége” volt. A verseny megjelenése a gazdaság minden területén, meghozta a várva-várt kínálati piacot. Ennek egyik látványos „mellékterméke” volt az ügyfélhívók megjelenése a hazai piacon.

Társaságunk a kezdetek óta, e terület egyik meghatározó piaci szereplője. Ráadásul azon kevés hazai cég egyike, ahol a teljes tervezési, gyártási, telepítési, üzemeltetési, szerviz lánc sajátkézben volt és maradt. Ebből következően, bár már az 5. generációs nagyhálózati hívórendszerek jellemzik a tevékenységünket, folyamatosan figyelembe tudjuk venni a felhasználók megváltozott igényeit.

Ez a változás a hívórendszerekből kinyerhető adatok fontosságának növekedését mutatja. Ennek megfelelően egy modern hívórendszer központilag menedzselhető, a gyűjtött adatok statisztikai feldolgozása sokrétű, nyitott más, a felhasználónál működő rendszerek felé, és – nem utolsó sorban-  megjelenésében megfelel a marketing elvárásoknak.

Bár a szolgáltatások jelentősen kibővültek, az alapvető funkciók mégsem változtak. Ezért egy működő hívórendszerben valamilyen módon azonosítani kell az Ügyfeleket. Jelenleg ez valamilyen nyomtatott sorszámmal, vagy elektronikus kártyával történik. Jelezni kell, a beállított paraméterek alapján az ügyintézőknek, hogy ügyfél érkezett. Az ügyintézőknek be kell hívni a várakozók közül egy ügyfelet. A jelzés és a behívás, ma már, ún. szoftver terminálokon keresztül zajlik. Ezek legújabb képviselői az ún. WEB-es hívóterminálok.  A hívás tényét közölni kell az ügyféllel is. Erre, egyre inkább, LCD megjelenítők szolgálnak.

Hívórendszer elemei:

- Központi alkalmazás szerver

A rendszert alkotó alkalmazások legújabb verzióit és a központi adatbázist tartalmazó szerver. Innen történnek a programfrissítések, ide kerülnek a hívórendszer statisztikai adatai.

- WEB szerver

A felhasználó honlapját tartalmazó szerver. Itt érhető el az ügyfelek számára az internetes időpont-foglalási modul.

- Vezérlő számítógép

Rajta fut a kijelző vezérlő program, mely a hívórendszer kijelzőinek (munkahelyi, és központi) működését vezérli.Feladata a hálózati üzem felügyelete, az ügyfelek irányítása a paraméterezés, és a sorszámosztó és terminálprogramoktól kapott adatok alapján. A számítógépen futó vezérlő program lehetőséget biztosít a hívórendszer működésének nyomon követésére és bizonyos beavatkozások elvégzésére is. Lehet önálló berendezés, vagy a sorszámosztóval egybeépített.

- Sorszámosztó

A sorszámosztó pult a hívórendszer ügyfelek által kezelt felülete. Érintőképernyőt, és/vagy nyomógombokat kezel. Megjeleníti a választható tevékenységeket, kinyomtatja a sorszámokat. Itt vehetik át az előre foglalt sorszámokat is. Grafikai kialakítása szabadon változtatható.

- Munkahelyi ügyfélhívó egységek

Az egyes munkahelyeken elhelyezett ügyfélhívó készülékek két fő részből állnak.

Munkahelyi kijelző, melynek feladata a hívott ügyfél sorszámának megjelenítése. A LED-es kijelző-készüléken a munkahely száma feliratozva jelenik meg. A hívott szám a LED-ekből álló kijelzőn látható. Léteznek diszkrét LED-ekből és LED-es számkijelzőkből álló modulok is. A kijelzők színe általában piros vagy zöld.

Ügyfélhívó terminál, melyen keresztül végzik a dolgozók az ügyfelek irányítását, és információkat kapnak a központi vezérlőtől. Készülnek hardveres hívókészükékek is, de leginkább szoftveres megoldásokat használunk.

- Központi információs kijelző

Az ügyintézői hívások központi megjelenítésére szolgál. Léteznek LED-es megjelenítők is, de napjainkban jellemzően LCD TV-k, vagy monitorok. Az LCD Tv-s központi kijelző, lehetőséget biztosít további információk (reklámfilmek, képek, hangfájlok, szöveges információk) megjelenítésére, illetve használható önálló kép és videó megjelenítő egységként is.

Opcionális lehetőségek:

 

-Időpontfoglalások kezelése:

Az ügyfelek egy webszerveren elhelyezésre kerülő weblap segítségével több hétre előre foglalhatnak időpontot az általuk kiválasztott irodába és tevékenységi körre.

-SMS értesítések küldése:

Ha az ügyfél a sorszámkiadáskor megadja a mobilszámát, akkor a behívása előtt SMS értesítést kap.

-Távoli hozzáférés a statisztikai adatokhoz:

A helyi adatokat egy központi szerverre másolja a hívórendszer beállított időközönként. Megfelelő beállításokkal elérhetőek a helyben tárolt adatok is központi helyről.

-Hangbemondás:

A hívások megjelenésekor, a sorszámkiadásakor lehetőség van hangbemondás használatára. Igény esetén a sorszámosztó program felolvashatja a menüt is.

Akadálymentesítés:

Egy ügyfél- vagy betegirányító rendszer akadálymentesítése szervesen kapcsolódik az épület akadálymentesítéséhez. A sikeres megvalósításhoz átgondolt egységes kialakítás szükséges. A közlekedő utak, felirati rendszer, ügyintézés megvalósítása együtt eredményezhet egy akadálymentes megoldást.

Mozgáskorlátozottak segítése:

Érintőképernyő mellett/helyett, kitapintható nyomógombok alkalmazása. Kezelő felület magasságának csökkentése

 

 

Vakok és csökkentlátók segítése:

Kitapintható nyomógombok alkalmazása. Hívások hangbemondása.Monitoron kontrasztos színséma használata. Menürendszer, tennivalók hangos felolvasása és feltüntetése braille írással. Villogó fényjelzés a nyomógomboknál.Kapott sorszám hangos felolvasása.Nagyméretű, kontrasztos számkijelzés

 

Siketek és nagyothallók segítése:

Hangkimenet induktív hurokhoz.Villanó figyelemfelkeltő fényjelzés híváskor.